Forscher mit Zeitvertrag | English language education
Short bio
Originally from Canada, Lynn Mastellotto obtained a BA & MA at McGill University, a PGCE at Oxford University, and a PhD at University of East Anglia. She works primarily in teacher education, focusing on second-language acquisition processes and English foreign language pedagogy. She conducts research on teacher effectiveness in language input and interaction strategies in inclusive bi-/multilingual classrooms, as well as on multimodal approaches (children's literature & storytelling) for cultivating young learners' multiliteracies. In addition, she is involved in developing curricula on English for specific and academic purposes (ESAP) across disciplines and in supporting professors in EMI course design and delivery for the integration of content and language in higher education (ICLHE)./Originaria del Canada, Lynn Mastellotto ha ottenuto la laurea e laurea magistrale presso McGill University, il Masters presso Oxford University e il dottorato presso University of East Anglia. Lavora principalmente sui processi di acquisizione della seconda lingua e sulla didattica della lingua straniera inglese. Conduce ricerche sull'efficacia degli insegnanti nelle strategie di input linguistico e di interazione in classi inclusive bi-/multilingui, così come sugli approcci multimodali per coltivare le competenze linguistiche e cognitive dei giovani studenti. Inoltre, è coinvolta nello sviluppo di curricula per l’inglese accademico e nel sostenere i professori nella progettazione e nell’erogazione di corsi in L2 per l'integrazione di contenuti e lingua nell'educazione terziaria.
11339B · L-LIN/12 · Einstufiger Master in Bildungswissenschaften für den Primarbereich - Abteilung in italienischer Sprache · EN
12455 · L-LIN/12 · Bachelor in Kommunikations- und Kulturwissenschaften · EN
Language learning and processing (first and second languages) - ERC SH4_8
Languages and multilingualism in South Tyrol