Semester 1-2 · 56001 · Master 2nd level EDENSPACES - Designing Educational Landscapes: A Dialogue Between Pedagogy, Architecture, Design and Nature" · 3CP · IT
Lecturers: Beate Christine Weyland, Alessandro Luigini, Daniele Ietri
Teaching Hours: 6 h (Prof. Weyland Beate)
6 h (Prof. Ietri Daniele)
6 h (Prof. Luigini Alessandro)
Lab Hours: 0
Mandatory Attendance: See master's degree regulations
Extracts from the recommended texts
Ietri D, Mastropietro E., (2026, in press) Studi sul Qui. Interno vista mare. Stagione 5, Mimesis, Milano-Udine
Ietri D, Mastropietro E., (2025) Studi sul Qui. Nel Paese del Delta. Stagione 4, Mimesis, Milano-Udine
Ietri D, Mastropietro E., Zemoz A., (2024) Studi sul Qui. La Linea. Stagione 3, Mimesis, Milano-Udine
Ietri D. e Mastropietro E. (a cura di, 2023), Studi sul Qui. Residenza nel paese interno. Stagione 2, Mimesis, Milano-Udine.
Ietri D. e Mastropietro E. (a cura di, 2020), Studi sul Qui. Deep mapping e narrazione dei territori. Stagione 1, Mimesis, Milano-Udine.
Luigini A. (2021). Adnexus. Una indagine interdisciplinare tra immagine, disegno e arte. Libria, collana Mosaico.
Luigini, A., & Panciroli, C. (Eds.). (2021). Educare all’Arte / L’Arte di educare. Atti del convegno ARTEDU2021. Franco Angeli.
Weyland B., Luingini A., Leone T. (2021). Tortoreto padlab: Collimare. Un laboratorio di progettazione condivisa tra architettura e pedagogia. Milano: Guerini Scientifica.
Weyland B., Sigillo B. (2025). Dwelling schools. Between Pedagogy and Architecture. Oxford: Peter Lang. Open Access.
Dwelling Schools - Peter Lang Verlag
Viteritti A., Weyland B. (2026). School in/as Public Space. Constructing Quality in Action. In Fassari L. G., Low M.,(eds.). The Social Quality of Public Space. Integration, Strategy, Subjectivation. London: Routledge.
Weyland B. (2014). Fare Scuola. Un corpo da reinventare. Guerini: Milano.
Weyland B., Attia S. (2015). Progettare scuole Tra pedagogia e architettura. Milano: Guerini.
Sustainable Development Goals
This teaching activity contributes to the achievement of the following Sustainable Development Goals.