Semester 1-2 · 11431 · 5 year master degree in Primary Education - Italian section · 20CP · IT
Lecturers: Giorgia Larcher, Giovanna Malusà, Luca Marchi
Teaching Hours: 340 ore tirocinio diretto
Lab Hours: 30 ore tirocinio indiretto
Mandatory Attendance: see regulation
Indicazioni Nazionali e Provinciali (TN e BZ) per le Scuole dell’Infanzia e per la Scuola Primaria in Lingua Italiana.
Guidelines regarding the periodic and final assessment of learning in primary school.
Materials provided during internship meetings.
Bondioli, A., Savio, D. (2020). Educare l’infanzia, Carocci editore Studi Superiori.
La formazione docente per l’inclusione. Profilo dei Docenti Inclusivi – European Agency for development in Special Needs Education 2012.
Martini, D., Mussini, I., Gilioli, C., Rustichelli, F. (2015). Educare è ricerca di senso. Applicazione di un approccio progettuale nell'esperienza educativa dei servizi 0-6 anni. Con CD-ROM. Edizioni Junior.
Nicolodi, G. (2008). Il disagio educativo all'asilo nido e alla scuola dell'infanzia. Franco Angeli.
Nicolodi, G. (2011). Il disagio educativo alla scuola primaria. Franco Angeli.
Repertorio BES della Scuola Italiana della Provincia di Bolzano – Servizio Inclusione del Dipartimento Istruzione e Formazione Italiana - 2018.
Sustainable Development Goals
This teaching activity contributes to the achievement of the following Sustainable Development Goals.
Semester 1-2 · 11431A · 5 year master degree in Primary Education - Italian section · 10CP · IT
Teaching Hours: 170 ore di tirocinio diretto
Lab Hours: 15 ore di tirocinio indiretto
Semester 1-2 · 11431B · 5 year master degree in Primary Education - Italian section · 10CP · IT
Teaching Hours: 170 ore di tirocini diretto
Lab Hours: 15 ore di tirocinio indiretto