Semester 1 · 80912 · Specialisation course for the teaching of children with special educational needs - Italian section · 1CP · IT
Lecturers: Giorgia Ruzzante
Teaching Hours: 7,5
Lab Hours: 0
Mandatory Attendance: In accordance with the regulation
The study materials will be made available on Teams.
Canevaro, A., & Malaguti, E. (2014). Inclusione ed educazione: sfide contemporanee nel dibattito intorno alla pedagogia speciale. Italian Journal of Special Education for Inclusion, 2(2), 97-108.
Mortari L. (2017). Educatori e lavoro di cura. Pedagogia Oggi, XV (2), 91-105.
Gaspari P. (2021). Cura educativa, relazione d’aiuto e inclusione. Roma: Anicia (Introduzione).
Canevaro A. (2015). Nascere fragili. Processi educativi e pratiche di cura. Bologna: EDB.
Montanari M. (2022). La dimensione inclusiva dell’intersoggettività nella relazione di cura educativa. Scholé, LX (1), 179-189.
Sustainable Development Goals
This teaching activity contributes to the achievement of the following Sustainable Development Goals.