Semester 1 · 11345 · 5 year master degree in Primary Education - Italian section · 2CP · IT
Lecturers: Giulia Consalvo
Teaching Hours: 20
Lab Hours: 0
Mandatory Attendance: In accordance with the regulation.
A choice of one of the following texts:
Caprara, B. (2020).Innovare la didattica con i principi montessoriani: educare preparando l’ambiente. Armando editore.
Consalvo, G. (2020).Il bambino costruttore di competenza plurilingue nella scuola Montessori. Franco Angeli.
Turco, R. (2016). Alla ricerca dell'amoroso lavoro. Il docente montessoriano tra teoria e pratica educativa. Armando editore.
Tornar, C. (2007). La pedagogia di Maria Montessori tra teoria e azione. Franco Angeli.
Giovetti, P. (2009). Maria Montessori, una biografia. Edizioni Mediterranee.
Honegger Fresco, G. (2008). Maria Montessori: una storia attuale. L’ancora.
Lillard, A. (2005). Montessori: The science behind the genius. Oxford University Press.
Mecocci, M. (2019). Narrare il vero. Le favole cosmiche nella pedagogia Montessori. Terra Nuova Edizioni.
Montessori, M. (2025). La scoperta del bambino. Feltrinelli (o altra edizione).
Montessori, M. (2017). Il segreto dell’infanzia. Garzanti.
Montessori, M. (2018). Come educare il potenziale umano. Garzanti
Montessori, M. (2004). Educazione e pace. Garzanti
Regni, R. & Fogassi, L. (2019). Maria Montessori e le neuroscienze. Fefè Editore.
Sustainable Development Goals
This teaching activity contributes to the achievement of the following Sustainable Development Goals.