Semestre 2 · 25562 · Corso di laurea magistrale in Imprenditorialità e Innovazione · 5CFU · EN
Docenti: Richard Lang
Ore didattica frontale: 30
Ore di laboratorio: 12
Obbligo di frequenza:
Selected chapters in:
Richter, R., Fink, M., Lang, R., Maresch, D. (2019) Social Entrepreneurship and Innovation in Rural Europe. New York and London: Routledge.
Huybrechts, B., Nicholls, A. (2012). Social Entrepreneurship: Definitions, Drivers and Challenges. In: Volkmann, C., Tokarski, K., Ernst, K. (eds) Social Entrepreneurship and Social Business, pp. 31-48. Gabler Verlag. https://doi.org/10.1007/978-3-8349-7093-0_2
Defourny, J., Nyssens, M. (2017). Fundamentals for an International Typology of Social Enterprise Models. Voluntas, 28, 2469-2497. https://doi.org/10.1007/s11266-017-9884-7
Lecture slides will be made available through the Teams channel of the course.
Further supplementary reading material will be published in the Teams channel of the course.
Obiettivi di sviluppo sostenibile
Questa attività didattica contribuisce al raggiungimento dei seguenti Obiettivi di Sviluppo sostenibile.