Semestre 1-2 · 25575 · Corso di laurea magistrale in Imprenditorialità e Innovazione · 6CFU · EN
Docenti: Christoph Stöckmann, Thomas Maran
Ore didattica frontale: 36
Ore di laboratorio: 6
Obbligo di frequenza: 75% mandatory presence
• Aulet, B. (2013). Disciplined entrepreneurship : 24 steps to a successful startup. John Wiley & Sons
• Bland, D. J., Osterwalder, A., Smith, A., & Papadakos, T. (2020). Testing business ideas. John Wiley & Sons
• Gruber, M. & Tal, S. (2017). Where to play: 3 steps for discovering your most valuable market opportunities. Pearson.
• Osterwalder, A., & Pigneur, Y. (2010). Business model generation. John Wiley & Sons. Osterwalder, A., Pigneur, Y., Bernarda, G., & Smith, A. (2015). Value Proposition Design: How to Create Products and Services Customers Wiley.
• Timmons, J., Adams, R., & Spinelli, S. (2015). New Venture Creation, Entrepreneurship for the 21st Century. McGraw Hill.
Will be announced during class.
Obiettivi di sviluppo sostenibile
Questa attività didattica contribuisce al raggiungimento dei seguenti Obiettivi di Sviluppo sostenibile.